lördag 27 november 2010

Vi kom vi, vi åkte, vi överlevde


Idag tog jag med mig två amatörer till skidspåret. Den ena kanske ni läsare kommer ihåg från förra säsongen, det var han med sovjet skidorna. Den andra var helt färsk, om ni sett filmen cool runnings(världens bästa film) så förstår ni vilken kontrast det blev.

Vi tog oss sakta men säkert 9,5km eller säkert var det inte, Olsson och Rojben(amatörerna) briljerade med en varsin vurpa. Rojben börja och jag tror Olsson drog en så Rojben inte skulle känna sig helt utskämd. Annars var det rätt lugnt, runt 10 minus grader och mitt skägg frös ihop i vanlig ordning. Kanske ser extremt coolt ut men det gör mest ont.
Peter då? ja han placerade sig sist i ledet. Kan tänka mig att nu när brorsan inte var med så passade han på.


1 kommentar:

  1. Taktik kallas det. Jag tänkte lägga mig sist och man kan väl säga att jag gjorde ett perfekt taktiskt lopp. Sånt som ni amatörer inte förstår.

    SvaraRadera