tisdag 19 oktober 2010

12 km och ont i foten

Gårdagen bjöd på 12km gång runt om i Falun med en arbetskamrat. Blåst och snorkallt. Dessutom fick jag grymt ont i ledbandet i vänster fot. Min brors förtjänst att jag har ett taskigt ledband i foten för övrigt.

***

Under träningen igår får jag ett MMS från min bror som är lite lätt bakom. Han är inte som alla andra barn. Hans hobby är att skotta snö från tak, nej, fel av mig. Hans hobby är att tvinga mig och Johan att skotta snö från tak.

Så idioten sitter och youtubar snöskottning och dreglar över alla hitech snöskottningslösningar han kan hitta. Det har varit speciellt en lösning han pratat varmt om och längtat om att få lägga sina vantar på. Nu har han äntligen slagit till på denna revolutionerande manick som får dom allra mest erfarna snöskottarna att häpna.



Det där alltså det han pratat om i över ett år. Det ska finnas filmer på youtube som demonstrerar den, men jag vet fan inte vad det där kallas.

Vet ej vad han ska med den till, då jag tycker att min och Johans eminenta teknik där jag ligger över takknocken och håller i Johan i fotlederna medans han skottar ner snön funkade extremt bra.

Men som sagt. Han är speciell.

***

Idag gör vi ett nytt försök uppe i Stångtjärn. Troligtvis endast ett eller några varv runt Stångtjärnssjön då undertecknad som sagt är skadeskjuten och Johan är troligtvis lika dålig som i Söndags.

Autografskrifning samt korvgrillning utlovas. Om ni tar med korv, eld, papper och penna dvs.

För övrigt verkar det spöregna. Kul.

2 kommentarer:

  1. Det är ett tekniskt mirakel som kommer att göra mitt liv mycket lättare. iofs så var det redan ganska lätt när ni skottade och jag tittade på. Men det här är en hjälp för er. Så kom inte och säg att jag inte är en oerhört empatisk människa.

    Här demonstreras underverket: http://www.youtube.com/watch?v=wbOuP3NpySE

    Jag önskar snö i Norge nu genast så jag kan testa denna ingenjörskonst.

    Dock kommer Johan även i år att få skotta det platta taket där jag inte har hittat någon annan lösning än manuell arbetskraft. Eventuellt ska jag exprimentera med eld, men risken är överhängande att jag sticker stora delar av Norge i brand.

    I natt, min sambo får ursäkta och ta soffan, ska jag sova ihop med min eminenta takräv.

    SvaraRadera
  2. Jag är iallafall mäkta imponerad efter ha sett klippet på dintub.

    /IT-Muppen

    SvaraRadera