måndag 25 oktober 2010

Obehörig passagerare

Vi besökta hemmaplan idag för 6km vändan. För en gångs skulle tänkte vi värma upp men gav upp efter 30m efter att Johan försökte sig på indianhopp och nästan bröt foten. Sagt det förr och säger det igen. Uppvärmning är för amatörer.

Köpte mig ett par nya handskar då jag lyckats slarva bort dom gamla. Kände mig extremt snabb och stark i dom. Johan höll med.

Annars var det mest kallt och mörkt ute och vi var ungefär lika dåliga som vanligt.

På hemvägen när jag skulle dumpa Johan så står det en äldre dam lite längre fram på gatan. Jag blinkar höger och stannar vid vägkanten medan Johan Bolt försöker samla ihop sakerna i sin manpurse när kärringen närmar sig bilen och sliter upp dörren medans Johan upprepar FEL BIL! FEL BIL! FEL BIL, och kliver ur och säger att vi ska nog åt samma håll och kan hoppa in. Hon tackar vänligt men bestämt nej. Synd, hon såg fräsch ut för en 80 åring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar