torsdag 21 oktober 2010

Kebab, kyla och en golfare

Ja så kan man sammanfatta dagen. Kliver glatt in på den lokala pizzerian och beställer en nyttig sallad av valfri sort. Det slutar med att jag har en kebabtallrik i handen, bagaren skyllde på tekniska problem i köket. Så det vara bara att tvinga i sig en kebabtallrik och en fanta med tårarna i ögonen.
Efter detta bakslag så kände jag att en runda i stångstjärn skulle göra bot på lunch incidenten. Försöker få med Peter som skyller på att hans farmors föredetta mans rumskompis svåger hade namnsdag, mycket dåligt.

Iaf fick dra ut själv och körde 4,8 km från första parkering. När jag glatt är på väg tillbaka möts jag av en stjärna som spelar golf vid den slitna bågskyttebanan. Han använder elljus-spåret som hål och för att göra det mer spännande så ställer han bilen i skjutriktningen. Givetvis anstränger han sig med att lobba golfbollar i rask takt när jag springer förbi. Så om vi har några golfande läsare kanske ni kan hämta honom och köra han till Dalsjö eller dylikt, han står antagligen kvar där.

Det där på lördag har jag ingenting med att göra, Trones skriver att jag bjuder in. Nej jag bjuder inte in till någonting. Jag kommer dyka upp men en aning arg, på lördag var det ju tänkt att jag skulle köpa finsk japp på Rusta. Nu spricker väl detta mål som varit mitt ljus i veckans mörker.

2 kommentarer:

  1. Fan så jobbigt det är när det är tekniska problem på pizzerian. Har haft det flertalet gånger, förut alltså.

    SvaraRadera
  2. Jag kan fixa speciell norsk japp till dig i stället johan. Kola fyllningen vet jag inte riktigt hur jag ska få till.. men jag löser det.

    SvaraRadera