onsdag 20 oktober 2010

Besvikelse

Det var som sagt rätt pissigt väder under gårdagen, men inget som stoppar hårdsatsande Team Klistervalla. Även om jag talade om för IT-miljonären att Johan är en kärring och att det inom kort kommer komma ett samtal/sms om att det regnar. IT-miljonären är för övrigt en kärring han med. Buhu, jag är förkyld - kan inte springa med mina idoler. Enda godkända bortfall från träning är dödsfall.

Men tillbaka till Johan. Som nämnt tidigare så kan jag förutse framtiden. Kl 15.53 plingar det till i telefonen.
Du det regnar
Som ett brev på posten. Jag skickar tillbaka att han är en sån kärring, varpå han kontrar med att han bara konstaterade att det regnade. Nej Johan, du insuinerade att vi skulle ställa in träningen.

Han dök i alla fall upp till skillnad från våra så kallade "fans". Trots inbjudan om autografskrifning och korvgrillning var vi de enda två som dök upp på Stångtjärns idrottsstadion. Det var en till gubbe som hasade sig runt sjön, men han såg inte ut att vilja ha vår autograf. Han såg inte ut att behöva någon korv heller.

Det verkar som vi bara har medgångsfans. Helt klart en besvikelse.

Vi masade oss runt två varv i ett hiskeligt tempo för att sedan varva ner och gå ett varv till runt sjön. Vi utvecklade vidare på vårt nya koncept Stångtjärnsvasan under dessa tre varv. Allt är fortfarande lite hemligt, vi vill ju inte att någon ska stjäla vår idé, men vi återkommer. Det finns dock inte så många platser kvar så vill ni vara med är det dags att anmäla sig så snart som möjligt.

Det är just nu 2,5 anmälda. Jag och Johan givetvis samt Jernberg som har halvt som halvt lovat att ställa upp med ett par trickskidor. Min bror däremot verkar satsa på transport och kafeteria delen samt spårning med takräven.

4 kommentarer:

  1. Inte illa. I den här farten så konkurrerar vi snart ut riktiga vasaloppet!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte sagt att jag inte är med, men jag kör som proffsen i löpartävlingar, väntar till sista sekund med att anmäla mig för att kunna utvärdera förutsättningarna korrekt.

    Däremot är nog risken att det blir nån form av kortvasa om jag ska försöka mig på det där.

    SvaraRadera
  3. Ni är bara för sköna grabbar! Sluta aldrig blogga (eller träna) / En motgångsfan

    SvaraRadera