tisdag 26 oktober 2010

Uppkittning

Då jag ska på träningsläger i Dubai på måndag och har fått direktiv att jag måste ha en kostymjävel så tvingade jag mig idag ner på stan för att kitta upp mig lite.

Expediten ser väl att jag inte hörde hemma där inne med mina hobo kläder och hon är på väg att kasta ut mig när jag hasplar ur mig att jag behöver en kostym. Hon skiner upp och visar mig vägen till fattigmansväggen med dom billigaste kostymerna och säger - det är väl den här för 799:- du är ute efter. Ehm.. ja det spelar nog inte så stor roll säger jag diplomatiskt, det viktiga är att den sitter bra.

Tittar lite skeptiskt på mig och visar mig de andra kostymerna. Hon säger att jag nog är en 54:a. Snällt av henne, alla andra brukar säga att jag är en 47:a.

Det var tydligen storleken hon pratade om. Får prova en 54:a, nej. 56. Nej. 58. Nej. Oj, så fel jag hade säger hon. Du är mer bredaxlad än jag trodde. (kodord för fet tror jag det är på expeditspråk).

Tror att det var 60 som jag lyckades tränga mig in i och den satt helt okey. Får ett byxor i storlek XXXXXXXL och hoppar i dom. Kommer ut och ska stolt visa upp mig när jag ser att jag har en grå strumpa och en svart som dessutom är ut och in på mig. Expediten tittar konstigt på mig.

Rycker tag i en vit skjorta när hon säger att jag lär ha en slipsfan till den oxå. Hon hämtar några slipsar som hon rekommenderar, jag tar första bästa. Nya kallingar och strumpor. Fick ett paket strumpor for free. Och även nånting att ha kostymen i, vet ej vad det var för något.

Slänger upp 3 paket kallingar på disken varpå hon tittar på mig och säger - va bra! nu behöver du inte tvätta på ett tag. Sant, mitt kroppsspråk måste ha avslöjat mig för det var exakt det jag tänkte.

2.500 spänn fattigare men ack så vackrare!

3 kommentarer:

  1. Bild! Bild! Bild! /Äta olja

    SvaraRadera
  2. Bild kan eventuellt läggas upp om jag lyckas klä på mig själv.

    SvaraRadera
  3. Nu vill vi givetvis få en Dagens Outfit.

    SvaraRadera