onsdag 13 oktober 2010

Juniorträning

Det var ett tag sen jag skrev nu, sen jag tog på mig det här med att coacha juniorlaget så har det blivit lite dåligt med tid för både det ena och det andra. Jag lovade ju där ett tag att jag skulle vara med Brorsan och Johan lite då och då för att visa att skillsen finns kvar. Den ambitionen försvann ner i nån av chipspåsarna...

Men det börjar väl bli dags att vara med på något pass tror jag. Jag funderar helt klart på Arobicsen som min bror börjat med, det ser fantastiskt roligt ut, jag filmade en liten sekvens när brorsan tränade.




Han ser faktiskt ut att blivit en hel del mycket smidigare på sistonde.

Min egen träning har blivit lite lidande, vilket jag lovade mig själv att den inte skulle bli, tack vare att jag fick barn. Eller lite lidande, den enda tränigen jag gjort mellan blöjbyten har varit att lyfta 200 gram tunga hamburgehantlar.

Dock har jag upptäckt att man kan skylla allt från bristande träning till illaluktande väderspänningar på barnet, man får ett förstående leende och sympati.

Idag tog jag mig i alla fall i kragen och gick ut och gick en bra stund med barnvagnen. Tog även en liten halvtidsvila med kaffe hos Gammelfarmor Jenny (dock inte släkt, men en trevlig gammal gumma jag sympatibesöker).

Johan! Uppdatera oss från älgpasset!

Nej, nu jävlar tar vi tag i det här. I nästa vecka i alla fall...

2 kommentarer:

  1. Dennes armhävningar var faktiskt slående lika mina kan jag erkänna iaf.

    SvaraRadera
  2. Om du kallar mig för gammelfarmor måste jag vara den mest välbevarade gammelfarmorn av dem alla och du min "vän" ser mer ut att vara i den åldersklassen. När det gäller träning slår jag dig med hästlängder din chipsätande, öldrickande, soffliggare!

    SvaraRadera