tisdag 14 december 2010

Lugnet!

Köpte mig ett sånt där failkort för att få åka på Lugnet, som för övrigt funkar lika bra som när Johan försöker ta en kurva. Totalt värdelöst det vill säga. Trots att jag hade den där lappjäveln i skon så blev det rött ljus.

Och när vi väl är inne på skor, om sulan ALDRIG ligger kvar där den ska i skon, är det då dags att köpa en ny sula eller är ska man ta fram spikpistolen?

Öijer, ett av våra fan tyckte att vi skulle prova Lugnet och en dödsföraktande backe. Givetvis tog jag tillfället i akt och provade den, men ärligt talat, den i Hosjö knäcker lätt denna backe. Visst, vänstersvängen är ju helt retarderad, lycka till du har ett hål under en bro på 1,5m du ska pricka. Jag tog inte vänstersvängen då jag inte är helt dum i huvet.

Men! Jag säger men, backen smyger sig lixom inte på dig som den i Hosjö gör där du bara hinner tänka "Nu dör jag" innan det smäller. På Lugnet ser man att backen kommer och farten är under kontroll, man kan helt enkelt ploga sig ner under kontrollerade former.

Däremot i slutet av banan så fanns ju århundradets jävla nedförsbacke där det gick fort så inåt helvete. Jag kände att; stå för helvete på benen, jag kommer bryta röven av mig om jag ramlar här. Jag lyckades med det iallafall så cred till mig.

Johan då?
Ska du skida idag, det är ju så kallt...

Han är sån kärring!

Under passet avverkades 6.71km på 41 minuter och 28 sekunder. Låter ju jävligt proffsigt, men halva banan är ju en nedförsbacke?. Man kanske kan få Falu Kommun att sköta Vasaloppet så det är lite tungt halva sträckan och sedan är det en 4,5 mil nedförsbacke till mål, det hade passat mig, och Johan för den delen, som handsken!

1 kommentar:

  1. Jag testade det där värdelösa stoppljuset på Lugnet igår. Tydligen måste man stå där vid stolpen i en evighet (5-10 sekunder) innan den blinkar grönt för att sedan slå om till rött igen.

    SvaraRadera