fredag 31 december 2010

ur spår!

En miljon barn och lika många föräldrar, ja så många var det i Stångstjärn idag. Kan hända att siffran är något modifierad men känslan är densamma. Alltså du förälder som läser, ja du! om du ska lära ungen åka börja inte med att ställa er längst ner vid första backen vid stångstjärns parkeringen. Ni vet vilken jag menar och snälla stå inte mitt i spåret. Elitidrottare som jag lär liksom ha lite utrymme när vi drar fram, samt så är ju hela laget size XL vilket inte gör det lättare.

Annars var det kul att se på barnen, man skulle börjat i den åldern så kanske blodsmaken inte skulle göra sig lika påmind. Föräldrarna såg mest trötta ut, en stackare hade ett tält i ena armen och sina stavar i andra, hasade sig framåt med en unge framför. Allt han ville var att åka någon mil men icke.

Idag ska jag och Peter på nyårskalas, vi kommer givetvis inte inta varken föda eller alkohol då vi är mitt inne i högsäsong. Trones då? det ryktas att han smög ut från bolaget med en kartong Kronenbourg. Ni som har hört om förra midsommar förstår vad det här innebär.

4 kommentarer:

  1. Gott nytt år kära Elitidrottare!

    SvaraRadera
  2. Ja tack detsamma, gott nytt skid år!

    SvaraRadera
  3. Detsamma Stefan! Du har för övrigt en legendarisk t-shirt att hämta / få utkörd. Någonstans.

    SvaraRadera
  4. Fint! Kan inte du mejla mig var/när?
    stefan@stemaa.se

    SvaraRadera