lördag 11 december 2010

Säsongspremiär

Jag var ut på första skidpasset för säsongen idag. Det var trevligt och gick extremt bra. Inga vurpor, konditionen var på topp och välvallat.

Eller nej.

Det gick precis som alltid, åt skogen. Bokstavligt talat.

***

Våra äckligt läckra matchdräkter hade också premiär. Klistervalla loggot lös som solen över nejden.

***
Tack vare en ny storsponsor har teamet investerat i lite hårdvara. En HD videokamera man kan fästa på huvudet och föreviga träningspassen. Jag fick äran att göra lite actionrepotage nedför livsfarliga backar och hårnålskurvor.

Resultatet kommer upp på bloggen när min bror klippt filmen. Troligtvis till min fördel...

Folk tvivlar på att vi är så kassa som det framstår här i bloggen. Nu kommer videobeviset.

9 kommentarer:

  1. Men herre min jeeeee!!!!!!.... Å ni ska åka 9:e mil!!!!

    SvaraRadera
  2. Men sa jakla tokigt ar det val inte? Tror att ni har god chans att placera er hogt upp i listan i Kambodjas SM. Veckan efter Vasaloppet, fri anmalan.

    SvaraRadera
  3. Härligt å se, kameran fungerade ju iallafal riktigt riktigt bra.

    IT-Miffot

    SvaraRadera
  4. Kicka Trones d.ä ur truppen. Han är inte mentalt redo. Han är även Färjestadare. Tyder på dålig karaktär.

    SvaraRadera
  5. Det som kännetecknar en färjestadare är Intelligens, uthållighet, styrka och ett otroligt vackert anlete. Så du vet inte riktigt vad du pratar om käre George.

    SvaraRadera
  6. Och då min bror är varken eller, så har han precis bevisat att han är AIK:are

    SvaraRadera
  7. Jag skulle vilja föreslå att ni övar kurvteknik (med kameraman närvarande!) på Lugnet. Ta er först upp för Mördarbacken (jo, ni måste upp först) och ladda sedan på utför. Sedan väljer ni om ni skall åka 1.3 km (vänster) eller 1.7 (höger). Där har spårmakarna gjort ett skolboksexempel på skidspårskurva.

    SvaraRadera
  8. @Öijer: Mördarbacken.. jag vet inte jag. Det känns som vi skulle dö om vi åkte upp där. Så då är det bättre att vi åker nedför. Vi dör visserligen i alla fall, men utvilade.

    Jag har hört om den där kurvan, jag fick rekomendationen att inte prova på. Så det känns väl rätt givet att göra det?

    SvaraRadera