torsdag 2 december 2010

Vad händer?

Vi har inte fått någon update om våra skidor än. Men troligtvis skickas dom runt i Intersport-butikerna runt om i Sverige i ett försök att få någon att ta hand om dem. Det kan ju faktiskt bli ett litet Nobel-pris till den som får rätt på skiten.

Annars är det mest kallt, och jag lämnade idag in pegottfan på verkstad. Han ställde massa dumma frågor om bromsar och annat skit som jag inte har en aning om. Alltså han på verkstaden, inte pegotten.

Jag försökte förklara för honom att jag är medlem i Team Klistervalla och således borde detta vara ett privilegium för dem att göra detta gratis, men han skulle prompt ha 2,500:- för att ens ta emot skiten. Och han ringer väl snart och säger att han måste ha X antal tusen till. Som vanligt.

***

IT-miljonären har ju som sagt köpt en ny mansion och behöver ha lite hjälp av frivilliga Klistervalla-medlemmar att flytta en och annan guldtacka på måndag eftermiddag. Han bjuder troligtvis inte på något, men han har inte blivit miljonär på att ge bort saker heller.

5 kommentarer:

  1. Alltså ni behöver inte lämna in skidorna för att få dom vallade, hör av er så fixar jag det. Vi kan byta tjänster eller så.

    stefan@stemaa.se

    SvaraRadera
  2. Ja asså vi har lämnat in dom för rengöring och grundprepp, vi snackar en heltidstjänst för att få ordning på misshandeln.

    Sen nu när vi har fått reda på vad som är glid och inte glid så kanske vi kommer klara av det här. Men vi kan nog kanske vara intresserade i en snabbkurs i hur man faktiskt vallar på riktigt!

    SvaraRadera
  3. Vill bara klargöra att som vän av ordning och Team Klistervallas näringsexperter (TKne) så kommer det för frivilliga bärare vid ett senare tillfälle på min bekostnad att kunna inmundigas rikliga mängder kolhydrater av varierande hastighet.

    Tilläggas bör att vid ovan omnämnt tillfälle kan (i åsidosatt samspråk med TKne) frivillig bärares vätskebalans tillfälligt komma att rubbas.


    /IT-Miffot

    SvaraRadera
  4. Ja man förstod ju inte så mycket av det där IT-miljonären säger, men jag översätter:

    "Den mat jag ej äter upp, och som vanligtvis går till mina tjänare erbjuds istället till er i Klistervalla vid senare tillfälle"

    SvaraRadera
  5. Stefan det låter som en bra idé, du kan visa oss hur man vallar så kan vi visa dig hur man inte ska valla.

    SvaraRadera