onsdag 16 februari 2011

90km

Fattar ni hur långt det är? Nej, det gör ni inte. Jag tror inte att någon förstår hur långt det egentligen är. Det är så långt att jag kan gå fram och tillbaka till pizzeria Koppis 90 gånger, det är så långt att det tamefan är drygt att se på när folk åker skiten, det är så långt att det är jobbigt att åka bil den sträckan. Det är en liten hint om hur långt det är och nu är det snart dags igen för mig och Johan att lida oss igenom detta helvetiska lopp igen.

Förra året var väl lite utav en besvikelse. Johan kom halvvägs på 7,5 timme och det var han bäst i teamet på. Det säger väl en del om oss andra.

Men, vi är väl så gott som i toppform detta år, och förhoppningsvis tar sig någon av oss till Mora i år. Eller ja, till Mora tar man sig ju alltid, kollektivtrafiken var då bra förra året och det är den säkert i år också.

Hittils i år har vi åkt Intersportloppet(44km), Orsa Skimarathon(21km) och ska väl försöka åka Falun/Borlänge-loppet(25km) till helgen. Dessa tre lopp blir väl typ 90km. På 4 veckor... och nu är det 90km på en dag... Ni hör ju hur jävla idiotiskt det låter...

Det värsta förra året var troligtvis alla stora kilometerskyltar längs vägen. Jag menar, du sliter i spåret, svetten rinner, kroppen värker, du fryser, du är hungrig, du är förnedrad och du tänker att du borde snart vara i mål, då, det är då skylten uppenbarar sig.

89km kvar.

Allt du kan göra är att stirra på skyltjäveln och fråga dig själv hur ända in i hela helvete det här ska gå till.

Johan säger sig dock inte acceptera ytterligare ett fail, utan har mer eller mindre lovat att han tar sig till Mora, helt utan hjälp av kollektivtrafiken. Han är en grinig jävel, och är stockholmaren där och kastar stavar på han så kan han mycket väl klara det. Det tror jag.

För min egen del så tror jag nog att jag KAN ta mig hela vägen. Det viktiga är nog att hålla sig vid liv tills Evertsberg, tar man sig bara dit så kan man nog gråta, slita och hata sig till några extra mil. Det sägs även att det är typ 7km nedför efter Evertsberg, men det där tror jag som jag vill på. Förra året var det något jävla stolpskott som sa åt oss att det var nedför härifrån till Tennäng. Vad i helvete? Inge teamet falska förhoppningar så där, det är då fan inte humant.

Men som sagt, är det lite utför och man kan få lite vila så kanske det kan gå! Vi får väl se. Det är just i detta nu, 11 dagar och 13 timmar innan starten går i Sälen.

Vi ser givetvis fram emot detta högtidliga event. Väl mött i spåret framöver! Och i år åker vi på höger sida, förlåt alla griniga jävlar från förra året. Vi visste inte bättre.

4 kommentarer:

  1. Klart ni klarar det! Syns i stångtjärn söndag förmiddag, redo att skriva autografer?

    SvaraRadera
  2. Ni kommer att greja det här killar. Jag hade ju tippat ett totalt nederlag i Intersportloppet men ni åkte ju för fan fort. Det enda jag är rädd för är att ni klarar det och bestämmer er för att lägga ner den här bloggen, den är fan det bästa som finns!

    SvaraRadera
  3. Skulle vi klara skiten kommer vi ju givetvis att köra ett riktigt Vasalopp. Sedan har jag planer på att ställa upp i ett annat efterblivet storlopp under sommaren. Johan, som den kärring han är säger sig inte vilja vara med på det. Så bloggen kommer nog leva vidare ett tag till.

    SvaraRadera
  4. Lycka till grabbar, ska slänga en stav eller två i ryggen på er om jag ser er ;) Tack för en fantastiskt trevlig blogg som gett mig många skratt även om igenkänningsfaktorn är oroande hög ibland

    SvaraRadera