söndag 20 februari 2011

Falun-Borlänge

Temperaturen visade på sibiriska -27 grader när jag vaknade imorse, man kan väl säga att man inte var alltför pepp på att skida 25km. Men som sagt. Skit ska skit ha.

Vi bestämde oss för att så länge inte arrangörerna ställde in så skulle vi inte ställa in heller. En liten del av oss hoppades givetvis in i det sista, men nej. Det skulle köras.

När vi stod där i starten och fokuserade på det sista genrepet inför Öppet Spår så börjar speakern gasta något om att några anrika klubbar har dykt upp på arenan. När jag börjar ta mitt första staktag ropas det ut "TEAM KLISTERVALLA" i högtalarna varpå jag, som PR-ansvarig, får en mikrofon i ansiktet och ska förklara vad vi är för ena. Försökte väl förklara så gott det gick, men jag vet inte om någon förstod någonting. Troligtvis inte, eftersom vi var typ dom enda på området.

När vi åker därifrån här man i bakgrunden något i typ med - "Ja, man kan ju helt klart se att dom har skidat 30 mil i vinter".

Jag vet inte om det var ett hån eller om det faktiskt ser ut som att vi kan åka skidor nuförtiden.

Loppet var i vilket fall som helst svinkallt, tro det eller ej. Hade hoppats på en tid runt 2.30, men nej, det slutade på 2.51. Sista milen var rätt tuff för min del. Johan smiskade in på 2.20 nånting, riktigt stabilt.

Nu ska man vi väl köra något enkelt pass till i veckan innan vi beger oss till Norge för den sista uppladdningen på fredag. Ryktas att det ska vara rätt pissigt väder på söndagen. Det hade man aldrig kunnat tippa. Får hoppas att det ändras under veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar