fredag 4 februari 2011

Doft av svett & ångest

Ja då har man gymmat då. Det luktar inte godis direkt i ett gym. Istället för träning utomhus med natur och syre i överflöd pressar folk ihop sig i en svettig äcklig bunker. Ångesten satt i väggarna, svetten i luften. Kollar in en tant som satt och tänkte "banandieten eller kaffedieten, vilken ska jag välja?" Förvirrat folk i allmänhet. Det är bara att gå ut kära medmänniskor, ut i skogen och åk skidor eller spring för fan. Sitt inte därinne och grubbla över att du lär torka av cykeln utan hjul med lacknafta så fort du är klar.

Hur som DT ville se hur vi klara oss i gym miljö och det gick skapligt. Jag cyklade lite, kom dock ingenstans. Sen prova jag en "skidmaskin" den hade dock inget med skidor att göra. Samtidigt som jag stod där skulle jag titta på en skärm med massa röda pluttar som blinka å hade sig. Det skulle alltså föreställa ett konstigt berg som jag tog mig upp och nerför. Sen var det fria vikter. Det gick lite bättre, drog en hantel upp och ner. Försökte få fotografen att lova photoshopa in lite mer vikter men förgäves. Bänkpress gick hyfsat, noterade att Peters kropp har en udda symmetri. Allt han gör gör han lite mer med ena sidan. Inte att han bara är högerhänt utan högerkroppad.

Som avslutning drog jag mig uppför en stång vilket jag klara några gången med bravur. Dom övriga tränarna på gymet ruskade på huvudet och såg besvärade ut men sånt är vi vana vid. Spektaklet dyker upp i en tidning nära dig runt den 25e.

3 kommentarer:

  1. Dina tights framhävde din stjärtmuskulatur på ett föredömligt sätt idag. Du hade nog haft en lysande chans att bli fotomodell om du inte såg ut som du gör.

    SvaraRadera
  2. Haha!! Eran blogg är helt jäkla underbar!! :)

    SvaraRadera