torsdag 17 februari 2011

Sporttorsdag

Torsdag idag! Det betyder pannkaka till lunch! Nu vart ju så inte fallet, utan det vart en kebabpizza istället. Kanske inte det mest optimala som en elitidrottsman kan äta, men man måste unna sig lite ibland.

Och för att straffa detta lilla ovanliga snedsteg, så stod 1,5h innebandy, följt av 30min intervall på skidor för att sedan avsluta med en timme badminton på schemat. Dock efter att ha avklarat mina intervaller, eller intervaller, jag vet inte ja, har nog aldrig åkt så sakta som jag gjorde idag. Och då vet jag inte om det klassas som intervaller. Iallafall, så rings och sms:as det att badmintonen är inställd pga att nyckeln just nu befanns sig någonstans i England.

Så det blev hem och parkera arslet i duschen ett par timmar istället.

Vad morgondagen har att erbjuda vet vi ej, jag lär göra nåt åt mina skidor hursom, glidet är inte helt okey, eller så är det jag som är svag, kan vara så enkelt också.

På söndag vankas det storlopp mellan Falun och Borlänge. Arrangörerna har meddelat att det inte blir några medaljer i år. Skandal. Istället för en guldmedalj som vi fick förra året, så kommer jag istället endast att få den obligatoriska infanteripungen samt en korv med bröd. Förutsatt att jag tar mig i mål givetvis. Men 25km är ju simpelt nuförtiden så det ska väl gå.

2 kommentarer:

  1. På lördag ska jag tokpreppa skidor, är du i närheten kan det tänkas att det skvätter lite svindyr glidvalla på din lagg också.

    SvaraRadera
  2. imponerande pannben på er allihop om det verkligen är så illa som du/ni skriver.. :-) mycket underhållande läsning!

    --och lycka till i alla lopp!

    SvaraRadera