torsdag 27 januari 2011

Då kör vi igen då...

Det tog lite tid att komma ner på jorden igen efter helgens succé, men man kan inte bara gå och glänsa, så 3 dagars ledigt från träning fick räcka. Stångtjärn och badminton stod på schemat idag.

Satt på jobbet idag och läste lite dumma grejer. Såg en grej för att träna uthållighet så skulle man typ åka så att pulsen låg på cirka 137 bpm.

Tydligen var inte parametern tjock med i detta upplägg, då 137 bpm betydde att man stod still. Vred man nacken så la den sig på det normala, 170 bpm. Och det är där det ligger. Snittade 172 idag och hade 175 i snitt på Intersportloppet. Om det är bra eller dåligt vet jag ej :)

Körde tre varv runt sjön. Väldigt isigt i spåren så det kändes som att det gick snabbt. Varvtiderna låg på 9.10, 10.15, 9.26. Tog mig sedan till badmintonhallen och förlorade fyra(av fyra) matcher innan jag gick hem.

12 februari kör vi nästa lopp. Orsa Skimarathon. Jag ställer nog upp på 21km. Om Johan ska med eller inte, det vet jag inte. Men man får medalj. Vafan fick man inte det för på Intersportloppet? Dåligt!

Den 20:e blir det Falun-Borlänge loppet igen. Kommer passa oss jävligt bra då följande står på deras hemsida
"I år blir det ingen medalj till åkare vid fullföljt lopp."
Jag gillar't. Thinking outside of the box. Medalj till dom vi får hämta med skoter! Bra tänkt, det gäller att värna om de med lite sämre förmågor!

Späckade helger alltså fram tills Öppet Spår. Förstår dock fortfarande inte hur man kan åka 90km, utan bil.

2 kommentarer:

  1. Pust-Pez! Andas ut nu när stjärnan i teamet är tillbaks från sitt överträningssyndrom. Staktträning i Sundborn i helgen?

    SvaraRadera
  2. Nämn tid och plats(gärna vägbeskrivning), så dyker eliten upp, dvs jag. Johan säger sig jobba hela helgen.

    SvaraRadera