måndag 10 januari 2011

Lugnet,10km i mörker

Johan imponerade under gårdagen med att tugga 18km i Sörskog medans jag tog det lite lugnt. Istället drog jag och the scottish pro athlete upp till Lugnet idag för att prova lite mörkerkörning. Fick låna ett pannband med en lampa som var lite sådär, fyller väl sin funktion om man vet hur banan går, vilket jag inte gjorde givetvis.

Och vad ska man säga om banhelvetet. Bara uppför. Inget jävla fäste. Såg cirka 1,5m framför mig med pannlampan i totalt jävla beckmörker.

Jag, mörker och skidåkning är inte vänner så att säga. Jag behöver ha minst 15m att förbereda mig för ett så säkert fail som möjligt så jag inte behöver hamna i en gipsvagga. Jag tog det dock väldigt lugnt idag, då jag inte gillade det jag såg(ingenting) när jag tittade nedför backarna.

När man efter många om och med tagit sig till toppen så är det lixom en enda nedförsbacke ner. Fortfarande lika mörkt. Kul.

Har numer inga ljumskar kvar då dessa vart nermalda av all plogning ner till mål. Första och enda gången jag provar mörkerkörning. Min dödslängtan är fortfarande inte tillräckligt stor.

4 kommentarer:

  1. Du missade ju kalasfina spår i Sörskog igår!
    För vad? - mörkeråkning!?

    SvaraRadera
  2. Jo, jag ångrade mig lite efteråt.

    SvaraRadera
  3. du skulle testa elljuset mellan sundborn, karlsbyheden o danholn. 13,5km med finare spår än på lugnet (iaf jämfört med hur de var igår).

    SvaraRadera
  4. Vi provade det spåret i Sundborn förra säsongen. Spåren var väldigt fina, backarna en aning smärtsamma.

    SvaraRadera