söndag 16 januari 2011

Teknikkurs

Vi var inbjudna på teknikkurs idag på Lugnet med Lina. Min bror började givetvis redan på morgonen att gråta om att det var kallt ute. Kärring.

Johan och jag tyckte givetvis det kunde ha varit lite kallare så han hade fått lida lite mer. Tyvärr vart det inte så.

Kurs vart det i vilket fall som helst. Jag och Johan var ju givetvis i topptrim medans min bror, ja, han är min bror, det räcker väl så. Vi åkte upp dit vi trodde vi skulle vara. Dock hörde vi från brorsan senare att vi inte skulle åka så långt som jag och Johan gjorde, han grinade nämligen om det också. Kärring.

Annars fick vi åka skidor utan stödhjul, stakning, saxning och kurvtagning. Balanssinnet är lite vagt på alla tre så mycket av detta var lite utav en utmaning.

På slutet höll vi en liten kurs i fallteknik som Lina klarade med bravur. Då hon klarade kursen belönades hon med en officiel Team Klistervalla t-shirt!



Givetvis tog vi lite dokumentärbilder med kameran också för de som är intresserade hur eliten tränar.



Provade ett nytt program, så det är lite halvkasst, men det funkar. För övrigt är Johan en idiot. Mr jagplacerarkameransåjagfilmarluftendetblirjävligtbra.

5 kommentarer:

  1. Hur kan du säga att Johan är en idiot?
    Det var väl ändå inte han som hade kameran på skallen? Jag ber om ursäkt för allt och skyller på att jag kommer från Rättvik. Vi har det inte så lätt.

    SvaraRadera
  2. För att när han hade kameran på huvudet innan dig och efter så pekar den rätt upp :)

    SvaraRadera
  3. Uppenbarligen verkar det ju allt annat än lätt att håll huvet still och åt rätt håll. Måste nog gå kurs. Men musiken är fin.

    SvaraRadera
  4. Gnäll gnäll, det vart jättebra.

    SvaraRadera
  5. Snyggt, tycker dock att det svankas på tok för lite! / Jernberg

    SvaraRadera