lördag 22 januari 2011

Succé!

Dagens Intersportlopp var stor Succé

I motionsklassen såg det ut så här:
107 567 Johan Danielsson Team Klistervalla 4:30:37

111 578 Peter Trones Team Klistervalla 4:53:03

Både Brorsan och Johan under 5 timmar! Det är fantastiskt.

Dessutom vart min bror historisk, den första att komma helt sist i det första Intersportloppet. Klistervalla skriver helt enkelt historia, det är bara att vänja sig.

Våran teknikcoach Lina sågs längs spåret med glada tillrop om att åka stort.

Brorsan fick en ny god vän i form av spårpatrullen han åkte tillsammans med i 4,2 av dom 4,3 milen.

Stefan, chef i vårat vallateam, hade fått riktigt fin ordning på skidorna vad jag förstod från mina lagkamrater. Glidet var kanon.

Överlag så var det över förväntan helt enkelt.

Dock vill jag klaga på den jävla tångräka som märker ut vart kontrollerna är. Jag hittade aldrig hökberg alls, och efter att irrar runt i 1½ timme så hittade jag till Eldris. Som inte ens hette Eldris, utan nåt helt annat. Hur fan ska man veta hur man ska åka om det är skyltat till nåt annat namn?

Men men, sånt får man ha överseende med en dag som denna. Jag kan tillochmed ha överseende med att Johan och Brorsan jagade upp mig i ottan för att dom skulle vara där i god tid för att värma upp och hämta nummerlapp. Vi satt på parkeringen i 1 timme och 15 minuter innan vi gick till starten och väntade ytterligare. Jag såg inte heller röken av nån uppvärmning.

Jag återkommer med vinnare i tävlingen.

*EDIT*
Nu har jag räknat på vinnare i T-shirt tävlingen. Eventuella överklaganden på domaren beslut skickas till nån annan än mig.

Tävlingen avgjordes med en tåspets i princip. Signaturen Carsten hade fel på sammanlagt 70 minuter. Men det räckte tyvärr inte, Erik från Brinner smet in före med fel på sammanlagt 69 minuter. 1 minuts skillnad. Så grattis Erik. Du ska få en tröja personligen levererad av valfri Klistervalla medlem, samt en liten sång från vald person.

1 kommentar:

  1. Det har aldrig känts så rätt att tippa så fel! Succé var ordet!

    SvaraRadera