söndag 30 januari 2011

Stakträning, fattigare och skitspår

Så kan man väl summera dagen. Jag var ut till Sundborn för första gången och skulle köra lite stakträning med Stefan. Det sägs ju att man borde staka mycket när man åker långlopp, men det sägs ju även att det är kul att åka långlopp, så man vet ju inte vad man ska tro.

Efter lite snabba instruktioner och tips så gick det faktiskt rätt hyfsat, tills man kommer till något som kan liknas en uppförsbacke. Min extremt trimmade kropp gillar helt enkelt inte uppförsbackar, man försöker men armarna vill liksom inte flytta mitt fjäderlätta arsle framåt av någon anledning. Jag tog mig runt ett varv iallafall, på väldigt fina spår skall tilläggas innan vi åkte och fikade istället.

Efter det så skulle jag in på kontoret för att hämta lite grejer. Peter var där, ni vet, skotten. Snackade lite med honom, fast jag vet att man inte borde, det kommer alltid någon ny dum idé man måste vara med på. Förra gången var det Orsa Skimarathon, den här gången var det Bergabo maraton nu till helgen. 24km. 250 spänn. Efter en kort övertalning så sa jag väl att jag skulle nog kanske eventuellt skulle vara med. Under den tiden fick jag en p-lapp på 400:-.

400 spänn fattigare begav jag mig upp till Stångtjärn för att prova något varv, men det var så inihelvete med barr och annat skit i spåren att det bara blev ett varv innan jag tröttnade.

Det sägs även att SISU och skidlandslaget var där för att spela in en instruktionsfilm i stakning. Den kan nog dyka upp på bloggen senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar