fredag 21 januari 2011

Kommuns finaste skidor

Igår fick Team Klistervalla en kurs i ja någon form av vallning. Vad som hände är jag osäker på men skidorna ser väldigt fina ut nu.

Vi dyker upp 17:30 jag säger på skoj till Peter att den där Stefan kanske bor i källaren. Stefan öppnar och säger "ska vi gå ner till källaren då" Jaha okej tänkte jag. Därnere hade han sin fina vallabod, det enda som fattades var en hylla som Masmästaren vägrat sätta upp.

Vad som sen skedde under två timmar är jag osäker på, han kladda och skrapa och meckade med en hårtork, Förlåt Stefan "hårfön". Vi fick bl.a. valla med fluor, vilket tydligen var bra. Sen körde han med någon form av press på glidzonerna, blev våffelmärken och det var tydligen bra.

Åtta lager senare var det klart, Stefan fick en T-shirt och en pin. Vi fick fina skidor och en varsin mössa, tack Stefan.











5 kommentarer:

  1. Ni som lämnat in gissningar i tävlingen och tänkte "helvete, jag trodde dom skulle valla självv och gissade på 8 timmar". Misströsta ej. Jag kommer att tjära skidorna som straff för att jag blir tvungen att gå upp 7 för att köra asen.

    SvaraRadera
  2. Och ett sjukt stort tack till Stefan givetvis! Nästan så man får en tår i ögat hur mycket någon kan hjälpa två stackars elitidrottare!

    SvaraRadera
  3. Det är tur förresten att Johan bloggar så pass ofta att han lärt sig att länka.

    Eller nåt...

    SvaraRadera
  4. Ibland hör man uttrycket "har du vaknat på fel sida idag?" När det gäller Trones så vaknar han fan utanför sängen varenda jävla dag.

    SvaraRadera