söndag 9 januari 2011

Träningsläger

Som sagt, vi begav ju oss på ett litet träningsläger till Norge. Brorsan sammanfattade förra årets läger rätt bra i ett tidigare inlägg, och allt pekade väl på att det inte skulle gå så mycket bättre i år.

I år påpekade jag att vi INTE skulle köpa mat för 700 pers som vi gjorde förra året. Jag blev nedröstad i år igen. Notan slutade någonstans runt 1500:- för typ två dar. Givetvis åt vi inte en bråkdel och Johan fick än en gång ta med sig mat för 4,5 månad.

Träningen då? Jodå, vi gick ju upp relativt tidigt och begav oss till arenan. Jag hade förutspått att farten skulle ligga runt 1,5km/h men så illa var det inte, men nästan. Visst, vi hade ju lite skador på vägen, men 5.2km/h är väl ganska så jävla värdelöst.

Skador ja, första och enda nedförsbacken dök upp så jag skinkade ner så fort jag kunde, och fort gick det. 34km/h, för att sedan sakta ner i ultrarapid med ansiktet och axeln. Ej att rekommendera.

Min bror kommer failandes nedför backen en stund senare och förklarar att han också har bromsat med ansiktet. Vi åker hem.

Takräven
Ja, denna fantastiska takräv som det talats om i över ett års tid. Nu skulle den äntligen få visa upp sig. Den kom, den sågs, den failade så jävla hårt. Vilket jävla skit. Bra i teorin, värdelös i praktiken. Jag och Johan gick tillbaka till grunderna i takskottning och gjorde det manuellt istället.

Video
En liten sammanställning om lägret.

2 kommentarer:

  1. Vilken dokumentär, det blir nog både guld- palm, lejon och Oscar för denna skildring utav äran och hjältarnas land. Finns takräven på blocket nu?

    SvaraRadera
  2. Norge är ett skitland. Dessutom pratar dom fult. Lite för glatt. Lite för hurtigt. Och lite för mycket.

    SvaraRadera