onsdag 5 januari 2011

Varm bil och nytt rekord

Inför det stundande träningslägret bestämde vi oss för att ta ett styrelsemöte på lunchen och diskutera hur detta skulle gå till på smidigast sätt. Johan krävde, än en gång, att vi skulle till CityGross och köpa baconchips och fick han inte äta mat på Donken i Mora på vägen upp så skulle han stanna hemma. Eftersom vi så gärna vill ha med Johan på lägret så gav vi efter för hans krav.

Under stora protester skall tilläggas.

Efter lunchen så hade jag tappat bort bilnyckeln till kära Pegotten, fast egentligen hade jag inte det, utan som den exemplariske klubbkompisen man är, så hade jag lämnat bilnyckeln i bilen och låtit bilen stå på tomgång medans vi käkade lunch en timme. Allt för att laget inte skulle frysa när de blev skjutsade ned på stan. Teamkänsla kallas det.

På kvällsningen begav det sig till Stångtjärn för lite gnidande. Stjärnan, Johan och Johanna stod på startlinjen för ett par varv runt sjön. Första och andra varvet gick bra, Johanna klev av efter det, Johan fick dödsryckningar och drog i väg på det tredje varvet i en sjuhelvetes fart. Jag fick pressa som fan för att hänga på.

Efter halva varvet stöter vi på ett fan i en uppförsbacke som vi fick lov att imponera på och pressa förbi. Tungt som fan, hjärtat gick i 280 och i slutändan så tvivlar jag på att han var särskilt imponerad. Han hade iallafall läst om oss.

Johan kliver av efter tredje varvet, medans jag tänkte försöka köra minst två varv till så man kan komma under timmen per mil. Benen var extremt tunga efter ett gympass från gårdagen, men det var bara att tugga. Tar mig i mål på 56 minuter 4 sekunder på sträckan 9.43km med snittfart på 10.1km/h!

Men nu är det träningsläger nästa, så snittfarten kommer minska till en 1,5km/h nu när min bror som tror att han är en traktor ska med.

Väl mött!

1 kommentar: