söndag 5 juli 2009

Helg

Gick hem på 1.10 i fredags från jobbet, riktigt stabilt, ska försöka få en tid på 1 timme blank under kommande vecka. Gick inget på lördagen, hade en liten vilodag med grillning och Repmånad med Brorsan. Var ut och gick en kortvända nu idag också, men ska försöka gå hem från jobbet hela nästa vecka.

Snackade med en oddsättare på svenskaspel om vad han skulle sätta för odds på vem av oss som går först i mål. Fick följande: Trones 1.0, Peter 1.5 och Johan 102 gånger pengarna. Det verkar vara väldigt korrekta siffror vad jag kan se. Att jag är först i mål är ju självskrivit, brorsan kanske en halvtimme efter och Johan? Ja, man får ju vara glad om han tar sig till första kontrollen.

Jag har förövrigt räknat ut att jag inte har nånting att oroa mig för vad gäller vasaloppet, jag är norsk medborgare och uppvuxen i dalarna. Vi snackar Dählie, 8 OS-guld och 9 Vm-guld, vi snackar Gunde, 4 OS-guld och 7 Vm-guld. Jag har dessutom en sambo från Värmland, så där får jag in Wassbergs 4 OS-guld och 3 Vm-guld på ett hörn. Det är alltså 16 OS-guld i skidåkning jag har inpräntat i mitt DNA. Frågan är om jag egentligen ens behöver träna? Det här kommer jag ju att klara på gener bara.

2 kommentarer:

  1. Ja, och enligt mina gener borde jag vara doktor eller docent i något som alla andra i släkten.. Min farfar var iof bonde, jag brås väl på honom. Lycka till, kul blogg. Jag blev helt paff när jag fick höra talas om detta fantastiska initiativ.

    SvaraRadera
  2. Men frågan är hur mitt påstådda släktskap med Wassberg berör dig? DNA är inte sexuellt överförbart har jag ju sagt *s* Knasboll

    SvaraRadera