fredag 10 juli 2009

Regn av bibliska mått

Skippade min spänstiga gång hem i onsdags, men i går så körde jag igen, 1.12 hem genom ett regn utom denna värld. Jag var som en dränkt råtta när jag kom hem, fy fan. Halvvägs hem ungefär så stod en Armenisk kille och snickrade på en ark, jag vet inte om det är något att oroa sig för.. antagligen inte.

När jag kom gående förbi Melkers så gick jag i mitten av gångvägen ungefär för att undvika vattenpölarna. När jag kom fram till en pöl som då var i mitten av vägen så gjorde jag en graciös svängning åt vänster för att undvika den. Då hör jag, genom lurarna fyllda med Metallica, ett ylande och ett rasslande. När jag smidigt som ett slagskepp svängde där på gångbanan så lyckades jag nästan tackla ut en liten tant på cyckel i staketet. Hon vinglade ut i gräset/gruset vid sidan om och ylade som en galning men lyckades passera. När hon lyckats ta sig förbi så hyttade hon med näven och skrek nånting, jag vet inte vad. Men låt det här bli en varning till er som tänker försöka köra om oss i Vasaloppspåret, rätt vad det är så åker ni på en tackling så ni hjular förbi kontrollen i Mångsbodarna.

Nästa helg ska jag och den där Johan ut och tälta, fick hem tältet i går. Tält, 2 sovsäckar och 2 liggunderlag, 499 kr på Hobbex. Högsta kvalité.

En vecka kvar till semestern nu!

1 kommentar: