måndag 13 juli 2009

Update

Som sagt. Karaktär. Skulle vara bra och ha en sån. Förra veckan var en rätt kass, bara lite småvarv runt Tisken, men en vilodag emellan varje, skamligt. Jobbar på att bli bättre. Tog mig i kragen idag iaf, hyfsat fint väder så jag tog mig upp till Stångtjärn förr att prova en 6 km igen. En förbättring av årsbästa! 50.23, och i ärlighetens namn hade jag kunnat ta mig under det magiska 50 strecket om det inte hade vart pga följande orsaker:

  • Hade doppat ipod-lurarna i kaffe i cirkus 3h på jobbet idag innan jag märkte det, ena lurhelvetet funka ju inte - man springer ju i otakt - helt klart är det så

  • Blött så inihelvete, rena rama syndafloderna i spåret. Fick lov att in och orientera i skogen för att komma runt på vissa ställen. Hjälper inte att få 4 liter vatten i skorna...

Men bra mycket roligare att "springa" uppe i Stångtjärn än att gå runt den förbannade Tisken plus att man kan ta ett löpsteg nu och då och inte bli anklagad för att ha rymt från närmsta dagcenter, för jag kan tänka mig att jag ser sån ut när jag kommer i spåret. Kepsen bak och fram, knapp styrfart och det berömda "T-Rex löpsteget™" och flåsandes som aldrig förr. Lär se bra mongo ut.

Fotbollsträningen startar imorrn. På återseende!

1 kommentar:

  1. Jag doppade oxå ena luren i kaffe.. men den repade sig efter ett tag. Ja, du ser ut som en jävla dåre när du springer :)

    SvaraRadera