måndag 6 juli 2009

Helgen som gått

I fredags var det ett litet träningsuppehåll, och jag riktade istället in mig på 6 km på lördagen, men som RW-Björn varnade mig för så kom jag ungefär 1,5km innan höger hälsena började jävlas. Gav upp och gick tillbaka bilen fundererandes på hur jag ska göra om mitt träningsupplägg.

Söndagen var det artighetsvisit hos vår farmor, gång dit och hem, cirkus 4km, sen en vända runt tisken direkt - så allt som allt en ca 7km. Det var dock tungt på slutet då jag kände att tanken var helt tom. Blåbärssoppa är ju starkt förknippat med Vasaloppet, så varför inte smaska på lite sådant tänkte jag.

Här uppstår ett problem, det tog cirka 2,5 minut efter att jag druckit upp mina 2dl blåbärsoppa innan all hell broke loose. Men ur allt ont kommer något gott, jag läste ut en bok som legat halvläst ett tag och fick ett Masters degree in Porcelain Lacquering.

Nya tag denna vecka, en vecka som kommer sätta stora prov på den vanligtvis värdelösa karaktären. Det spås regn hela veckan, och soffan är förjävla skön när det regnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar