måndag 13 juli 2009

Ode till min bil

Vändan hem i fredags gick på rekordsnabba 1.06! Men då vart jag stannad av en gammal lärare som skulle tjattra en liten stund. Av nån anledning ser alla mina gamla lärare förvånade ut när jag har fast jobb och inte bor under en bro... undrar hur det kommer sig.

I helgen har jag tagit det rätt lungt, en kamrat från småland och hans sambo dök upp.. tömde mitt kylskåp och demolerade saker i badrummet. Men det är lungt, jag och Johan ska dit och bo på fredag, då ska den jäveln få igen. Min kamrat från småland är förövrigt vida känd för att ha ett "äkta negersprut" på väggen som han moster hämtade hem....


Jag städade min bil i går också, vissa elaka tungor påstår att om jag står parkerad med en ruta nedvevad så tror man att det är en sopcontainer. Men det är bara avundsjuka, man tål helt enkelt inte att min fina volvo i högsta kvalité är bättre än gamla sur-mercor med kulsäten som dessutom får isproppar så fort det blir under +5 grader. Nej, min fina volvo har tjänat mig väl, tagit mig runt överallt utan att klaga, och dessutom kanske extraknäckt lite grann som sopbil. Farsan påstår att jag kommer att bli åtalad för att bedriva sophämtning svart om nån ser min bil. Men inte i dag! Jag städade ur 4 sopsäckar med skräp ur bilen i går. Man tror inte att jag gör annat än att städa om man ser mängden med regöringsmedel som finns i bilen, men så är alltså inte fallet. Nej, det är så att jag kanske städar 1 gång om året, och då är det så mycket skit i bilen att jag inte orkar gräva fram förra gångens regöringsmedel, dom ligger på botten där nånstans.


Så då åker jag och köper nya.. för typ 100 spänn styck, som antagligen inte är nån annat än vatten med lite såpa i. Kollade i alla fall i går hur många jag hade.


3x Turtle vax fälgrengöring, nästan fulla allihopa

3x Turtle Vax motorrengöring, typ halvfulla

4x Fönsterrengöring av olika märken och olika behållare.

4x Turtle Vax allrengöring. 3 halva och 1 nästan tom

2x Turtle vax speciellt för instrumentbrädan, i princip full

1x Turtle Vax för läder säten, knappt använd
1x Turtle Vax för gummilister,


Jag borde köpa aktier i det där jävla Turtle Vax... Dessutom är det säkert inget speciellt med skiten förutom priset.

Får försöka orka leta fram dom där nästa år när jag städar igen.

1 kommentar:

  1. Och med sopsäckar menas inte såna här plastkassar man får betala 1kr för hos Konsum, utan här snackas det industri-sopsäckar som rymmer 400L.

    Är tuttle vaxen till salu måntro? Till förmånligt pris givetvis. Pegotten skulle behövas putsas lite på!

    SvaraRadera